Praktijk Marjan Krook

Voetreflexzonetherapie

Voetreflexzonetherapie is een natuurgeneeswijze waarbij gewerkt wordt via de energiebanen die door het lichaam lopen en o.a. in de voet eindigen.

Voetreflexzonetherapie is het activeren van de natuurlijke genezing van vele (psycho-) somatische kwalen d.m.v. voetbehandeling, waardoor lichaam en geest in balans worden gebracht.

Voetreflexzonetherapie werkt regulerend op het hele  lichaam. De reflexzones in de voeten corresponderen met de organen en orgaan systemen.

Door het geven van een impuls op deze reflexzones vindt een stimulerende werking van de organen plaats waardoor de zelfgenezend kracht van het lichaam geactiveerd wordt.

De reflexzonetherapeut geneest niet, maar helpt de mens zichzelf te genezen.

Voetreflexzonetherapie kan verlichting en verbetering geven bij diverse klachten zoals rug- en gewrichtsklachten, voet/ loopproblemen, rsi klachten, stress, burn out, hoofdpijn, migraine, menstruatieklachten, reuma.

Voetreflexzonetherapie kan ondersteuning bieden tijdens de zwangerschap, zowel pre- als postnataal.

De reflexzonetherapeut stelt geen diagnose en schrijft geen geneesmiddelen voor maar verwijst, wanneer er een afwijking wordt geconstateerd, door naar de huisarts.

Er zijn diverse ziektekostenverzekeraars die een deel van de kosten van de voetreflex behandelingen vergoeden, dit is afhankelijk van de aanvullende verzekering die je hebt.

De kosten van de behandelingen hebben geen invloed op je eigen risico.

Via de website van mijn beroepsvereniging ( BER, zie pagina links) kunt je een aantal verzekeraars zien die tot vergoeding overgaan vanuit het aanvullende pakket.

Bij twijfel, toch zelf even bellen met jouw verzekeraar om te vragen of de BER wordt vergoed.

Wil je meer van Voetreflexzonetherapie weten?

Het is ook mogelijk om een ééndaagse Workshop Voetreflexzonetherapie te volgen.

Kijk voor recente data op de workshop pagina.